Suussasulava suklaa

Suussasulava suklaa 

Mietin, että mitäs sitä tekis, kun yksilövalmennettavan kanssa oltiin valmiita jo klo 12 täällä meidän kotistudiolla ja seuraavat valmennukset vasta illemmalla. Päätin (tietysti) herkutella! Kotona ei ollut mitään hyvää valmiina, niin aloinkin väsäämään nopeasti valmistettavaa, ravitsevaa ja suussasulavaa herkkua: raakasuklaata! Raakasuklaalla (kaakaolla) on useita terveysvaikutuksia ja sen sisältö on yhtä kultaa! Se sisältää muun muassa magnesiumia, kuitua, sydänystävällistä rasvaa, vitamiineja, flavonoideja ja proteiinia. Muutamia terveysvaikutuksia mainitakseni: psyykisen ja fyysisen hyvinvoinnin edistäminen; esimerkiksi lihasten rentoutuminen ja palautuminen, antioksidanttien suoja solujen ennenaikaiselta vanhentumiselta, energiatasojen nouseminen, verenkierron paraneminen ja positiiviset vaikutukset ruoansulatukseen. On kuitenkin erittäin hyvä muistaa tässäkin, että kohtuus kaikessa. Joillekin raakasuklaa/suklaa ei sovi, tällainen voisi olla henkilö, jolla on paha närästys.

 

It’s magic!Henkilön Hanna Härkönen kuva.

Ohh ja N-A-M! Mä olen niin iso raakasuklaan fani, että välillä meinaa kohtuus unohtua. Raakasuklaan syömistä olen harrastanut jo useamman vuoden ja tässä harrastuksessa olen jo todella taidokkaalla tasolla :D. On tullut maistettua niitä kitkeriä ällötyksiä ja sitten niitä super-herkullisia versioita. Itse olen useamman kerran tehnyt erilaisia versioita ja kyllä itse tehdyt voittavat kaupan valmiit versiot – tiedänhän itse parhaiten omat mieltymykseni. Tämän kertaisessa versiossa on seuraavia:  Mukaan sulaan kaakaovoihin lisäsin raakakaakojauhetta, lucumajauhetta, macaa, mehiläisen siitepölyä, pähkinöitä, vaniljan makuista heraproteiini jauhetta, ripauksen suolaa, kardemummaa ja kookossokeria sekä päälle kookoshiutaleita. 

 

 

Taukojumppa on osa kokkausta

Kyllä. En unohda tästäkään artikkelista liikettä! Ylläripylläri! Saatuani seoksen valmiiksi, asetin sen leivinpaperin päälle kippoon ja laitoin pakastimeen. Seoksen kovettuessa ja valmistuessa pakastimessa, laitoin menevää musaa soimaan ja tein lyhyen taukojumpan! Seoksen oltua pakastimessa n.15-20 min oli aika hymysuin valmistautua rakastumaan all over again…. laadukasta kahvia unohtamatta!

Henkilön Hanna Härkönen kuva.

Ohje:

En ole ohjeiden suurin ystävä oikeastaan missään. Miksi? Koska luovuus. Jos tämä olisi ensimmäinen kertani/ensimmäisiä kertoja, niin silloin tietysti resepteistä on apua, mutta olen näitä jo usemman kerran väsäillyt, niin on kiva heittää lonkalta. Tämän kertainen suussasulava herkku sisälsi:

~125g raakakaakaovoita, jonka sulatin metalliastiassa vesihauteessa,
~4-5 rkl raakakaakaojauhetta,
~2,5 rkl lucumajauhetta,
~1 rkl macaa,
~0,5 rkl kookossokeria,
~1 rkl vaniljan makuista herajauhetta,
~0,5 rkl mehiläisen siitepölyä,
~pilkottuja pähkinöitä,
~ripaus suolaa ja kardemummaa,
~päälle kookoshiutaleita.

-> sekoita, aseta leivinpaperille tai konvehteihin ja pakasta 15-20 min. Säilytä jääkaapissa.
--> HUOM! Tsekkaa nettikauppamme alet Superfoodeista! <3

 

Psst: Kaipaatko aivan yksityistä treenistudiota? Minä ja kultani Jukka Rajala, olemme perustaneet kotistudion tänne meille kauniaisiin ja otamme tällä hetkellä yksilövalmennettavia. Toimi pian, sillä paikkoja on muiden menojemme takia rajoitetusti. Ota minuun yhteyttä: hanna@hyvinvointistudiolupaus.fi tai Jukkaan: jukka@compactfit.com.

Squatting today? Here is some nice warmup and activation moves for you to try? with a lil ballet twist. Our ballet teacher gave us as homework to learn some ballet hands. Now first i just try to make them part of the whole movement – then i will dig myself deeper in the technique. ?Video is speeded up.?hanna@hyvinvointistudiolupaus.fi#squat #squats #kyykky #warmup #lämmittely #ballet #baletti #bodyweighttraining #kehonpainoharjoittelu #kehonpainotreeni #movement #movewithhanna #yoga #jooga #pt #valmentaja #koti #home

Julkaissut Move with Hanna Lauantaina 23. syyskuuta 2017

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *